Geleceğin Yıldızları – Uludağ Yaz Kampı (Temmuz 2019)

Her çocuk herhangi bir kampa gitmeden önce hiç gitmek istemez veya ilk gün gittiğinde çok mutsuz olur. Ben de bu deneyimleri bir sürü kez yaşadım. Ama bu defaki gittiğim kamp diğer kamplardan çok farklı bir deneyim oldu.

Sabah olmuş uyanmıştım. Artık vakti gelmişti. Yaklaşık bir aylık heyecanlı bekleyişin sonunda işte otobüsle Uludağ gideceğim zaman gelmişti. Otobüs durağına beni annemle babam götürdü. O kadar heyecanlıydım ki zamanın nasıl geçtiğini bile anlamadım. Otobüsten indiğimde Uludağ’da kalacağım otelin önündeydim. Otobüsten inip ilk önce güzel bir bekleyiş sonunda odama gidip kiminle kalacağımı öğrendim. Ben oradaki kişilerin çoğunluğundan yaşça büyük olduğum için odada bir koçla birlikte kalmamız gerekmiyordu. Sadece odayı denetlemek için gelen bir koç vardı. Odada dört arkadaş kalıyorduk. İki arkadaşım taaa Mersin’den gelmişlerdi. Bir arkadaşım da Türk’tü ama Japonya’da yaşıyordu. Fakat ilk günün en zorlu tarafı akşam yatağa girip uyumaya çalıştığınız vakittir. İlk gece uyuyamayabilirsiniz ama ikinci gece sonra sonrasında insan alışıyor.

Biraz gün içinde neler olup neler bittiğinden söz edeyim size. Sabah saat 7.30 gibi kalkıyoruz. Odamızı toparlıyoruz ve herkes odasını toparlamayı bitirdikten sonra koçlardan biri geliyor ve odanıza 0 ile 5 puan veriyor. Sonra saat 8.00 gibi kahvaltıya gidiyoruz. Kahvaltıdan sonra eğer çok şiddetli bir şekilde yağmur yağmıyor ya da çok fazla sis yoksa dışarıda ilk basketbol antrenmanımızı yapıyoruz. Sonra kısa süreli bir dinlenmeden sonra başka bir aktiviteye giriyoruz. İkinci aktiviteden sonra öğlen yemeğini yiyip odalarımızda bir saat dinleniyoruz. Ardından ikinci basketbol antrenmanımızı yapıyoruz. Günün son aktivitesinden önce ikindi kahvaltısını ediyoruz. Ardından günün son aktivitesini yapıp duşlarımızı almak üzere odalara gidiyoruz. Duşları aldıktan sonra ilk hafta iki günde bir anne babalarımızla görüşüyoruz. Bu olay ikinci hafta üç günde bire iniyor.

Şimdi de kampta basketboldan başka yapılan etkinliklerden bahsedeceğim. Her gün iki basketbol antrenmanından başka yapılan iki tane aktivite vardır. Her gün başka bir aktivite olur. Bir günse sabah hazırlanıp kahvaltımızı edip yürüyüşe gidiyoruz. Biz bu sene grubumla birlikte Uludağ’ın en yüksek noktası olan Keşiştepe’ye çıktım. Çıkış yaklaşık 4 saat, toplamda gidiş dönüş 8-9 saat civarında oluyor. Bir günde gene sabahtan çıkıp doğaya gidip doğada eğlenceli aktiviteler yapıyoruz. Aktiviteler bittikten sonra bir süre dinleniyoruz. Dinlendikten sonra akşam yakılacak ateş için odun toplamaya gidiyoruz. Odunları topladıktan sonra herkes gene bir parça odun alıp, kamp yapılacak yere taşıyoruz. O gece kamp ateşi yakılıp marshmellow yeniyor. Çadırlar kurulduktan sonra isteyen çadırlarda kalıyor, isteyen otele gidip odada uyuyor. Sondan bir önceki günde öğleden önce festival düzenleniyor. İsteyen pamuk şeker yiyor, isteyen basketbol oynuyor, isteyen de sandalye kapmaca oynuyor. İşte arkadaşlar, basketbol gelişim kampında iki haftada bunlar oluyor.

Umarım siz de gidince beğenirsiniz. Bu arada son bir şey daha söyleyeceğim. Bu kampta sadece basketbol gelişim kampı yok. STEM, İngilizce gelişim, NASA, minik yıldızlar, doğa ve macera ve uluslar arası gençlik kampları da yazın girebileceğiniz kampların arasındadır. Önümüzdeki senenin kamplarıyla ilgili bilgileri de buraya tıklayarak alabilirsiniz: